Anbefalet ladeudstyr til elbiler med type 1 ladeindgang og opladning op til 7,4 kW ved 32A 1 fase.

Herunder ses vores udvalg af ladeudstyr, der passer til bilmodeller med ovenstående ladeeffekt.
Bilmodeller med type 1 ladestik kan også lade fra alt andet ladeudstyr med højere eller lavere effekt, da ladeudstyret og bilen kommunikerer sammen inden opladningen sættes i gang.
Ladeudstyret skal enten have et standard type 2 ladeudtag, hvor man kan sætte sit type 2 til type 1 ladekabel i, eller have et fastmoteret kabel med type 1 stik. 
Med andre ord. En elbil med type 1 ladeindgang kan lade fra al ladeudstyr bortset fra udstyr med fast type 2 ladestik. 

Den højeste ladeeffekt, der kan opnås, er altid det som bilen kan modtage med sin indbyggede lader. Så hvis bilen har en ladeeffekt på f.eks. 6,6 kW kW og der tilsluttes en 22 kW ladeboks (7,4 kW per fase), så lades der med 6,6 kW, som bilen kan modtage.
En 11 kW ladeboks kan højst lade med 3,7 kW på en fase. Elbilen kan kun modtage strøm på en fase, så der lades højest med 3,7 kW.
Bilens indbyggede lader konverterer vekselstrømmen(AC) fra elnettet om til jævnstrøm (DC) som så lades på batteriet.

Bemærk at opladning ved 32A på én fase op til 7,4 kW oftest ikke er muligt i en almindelig privat el-installation, da stikledningssikringen for hele installationen ofte er på 25A eller 35A. Det kan være forbundet med store omkostninger at øge amperetallet til f.eks. 50A.
Dertil kommer, at det fremgår af elselskabernes fællesregulativ at "I tilfælde hvor fasestrømmen overstiger 16A, kræves en ligelig fordeling af den samlede effekt på to eller tre faser." Det betyder, at en 7,4 kW ladeboks kun kan opsættes såfremt en elinstallatør har lavet de indledende undersøgelser og i særlige tilfælde kan sige god for en fordeling af den samlede effekt, samtidig med at der kan etableres en et faset 32A sikringsgruppe til denne ladeboks. 
Af ovenstående årsag, så anbefaler vi derfor også 16A opladningsudstyr til disse bilmodeller. Køb dog altid et 32A ladekabel.

Højere ladeeffekter kan kun opnås, hvis bilen har et CHAdeMO ladeindgang. Så kan lynladeren konvertere elnettes vekselstrøm(AC) om til jævnstrøm(DC) og lader det direkte på batteriet udenom bilens indbyggede lader.

Ladebokse

4.600,00 DKK

Wallb-e eco 2.0 - 3,7 kW Type 2 udtag

Antal

5.250,00 DKK

Wallb-e eco 2.0 - 3,7 kW Type 1 kabel

Antal

6.270,00 DKK

Wallb-e eco 2.0 - 7,4 kW Type 2 udtag

Antal

6.660,00 DKK

Wallb-e eco 2.0 - 7,4 kW Type 1 kabel

Antal

8.900,00 DKK

wallbe Pro 3,7 kW

Antal

9.900,00 DKK

wallbe Pro 22 kW

Antal

11.980,00 DKK

Wallb-e TO GO - mobil udgave med type 2 udtag

Antal

 


 

3.530,00 DKK

Ratio Electric Ladestation 3,7 kW med type 2 udtag

Antal

4.020,00 DKK

Ratio Electric Ladestation 3,7 kW med fast 5 meter ladekabel

4.260,00 DKK

Ratio Electric Ladestation 3,7 kW med fast spiral ladekabel

3.950,00 DKK

Ratio Electric Ladestation 7,4 kW - 1 fase med type 2 udtag

Antal

4.450,00 DKK

Ratio Electric Ladestation 7,4 kW - 1 fase med fast 5 meter ladekabel og type 1 ladestik

Antal

2.130,00 DKK

Ladestander i rustfrit stål til Ratio Electric ladestation

Antal

1.520,00 DKK

Monteringsbase i rustfrit stål

Antal

Mobilt ladeudstyr

4.500,00 DKK

Siemens CC100A mobil ladekabel type 1 - blå CEE 16A

Antal

8.400,00 DKK

NRGkick 16A 3,7 kW, Styring via app og Bluetooth, 5 meter, Type 1

Antal

6.800,00 DKK

NRGkick 16A 3,7 kW, 5 meter, Type 1

Antal

3.600,00 DKK

Ladekabel med styreboks 6-10-16A Type 1 - til stikkontakt og blå CEE 16A udtag

Antal

6.700,00 DKK

Ratio Electric mobil ladeboks 3 faset 32A 22 kW - HPFI type B karakteristik

Antal

Ladekabler

1.590,00 DKK

Ladekabel type 2 til type 1, 1 fase 32A, 5 meter

1.645,00 DKK

Type 2 til Type 1 ladekabel, 32A, 4 meter

85,00 DKK

Antal ekstra meter 32A kabel udover 4 meter

Antal

2.265,00 DKK

Type 2 til Type 1 ladekabel, 32A, 5 meter spiral

Dansk Elbil Support - Nordre Strandvej 97 - DK-8240 Risskov - dansk@elbilsupport.dk - CVR-nr. 35060936

Hjemmeside fra e-hjemmeside.dk